:: طريقة إخفاء الأدمين من المنتدى كله وبشكل نهائي ( الكاتب : همس الشوق )       :: دعونا نرحب بضيفنا الجديد حياك الله ياتراتيل فرح ( الكاتب : ناطق العبيدي )       :: الكيك السحري بدون دقيق ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: أسهل وأحلى صينية بطاطا بالدجاج ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: أفكار فعّالة وعادات تسهل عليكِ تنظيف المطبخ ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: ما هي متلازمة جوسكا وكيف نتعامل مع المصابين بها ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: هل العلكة تفسد الصيام المتقطع ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: متى يجب فحص الكوليسترول لا تنتظر حتى فوات الأوان ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: كود استماع لمقطع صوتي أثناء تصفح المنتدى مع ميزة جديدة ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: طرق بسيطة لإدارة الشجار الزوجي ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: تفسير آيات سورة الصف ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: مجموعة الوان للاعضاء وقله من البال ماغيب ولامره2024 ( الكاتب : نظرهـ خجولهـ )       :: ماذا لو عكست المرايا ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: دعوة صادقة من القلب ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: كود لغلق الموضوع بعد الرد مباشرة ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: كود اخفاء المتواجدين الان عن الزوار وظهور رسالة التسجيل ( الكاتب : تراتيل فرح )       :: دعونا نرحب بضيفنا الجديد حياك الله يا ولهان ( الكاتب : الــســاهر )       :: قائمة ال dock في المنتدى رائعة جدا لجمالية المنتدى صورة المثال attachment.php ( الكاتب : ناطق العبيدي )       :: كود تحويل الزائر الى صفحة وفق الوقت الذي تحدده أنت ( الكاتب : ناطق العبيدي )       :: دعونا نرحب بضيفنا الجديد حياك الله يا عماد عبد الله ( الكاتب : ناطق العبيدي )      

همس الشوق من شبكة همس الشوق : إدارة المنتدى ترحب بالعضو الجديد شوق المطر شرفتنا بإنضمامك لنا ونتظر ان تسعدنا بمشاركاتك التي راح تكون محل تقديرنا واهتمامنا فأهلا وسهلا بك بين اخوانك

 

 
   
{ اعلانات شبكة همس الشوق ) ~
 
 
 
   
فَعاليِات شبَكة همَس الشُوقِ
 
 

   

 غير مسجل  : بصفتك أحد ركائز المنتدى وأعضائه الفاعلين ، يسر الإدارة أن تتقدم لك بالشكر الجزيل على جهودك الرائعه .. وتأمل منك فضلاً لا أمراً المشاركة في أغلب الأقسام وتشجيع كافة الأعضاء بالردود عليهم والتفاعل معهم بقدر المستطاع . ( بكم نرتقي . غير مسجل  . وبكم نتطور ) همس الشوق


جديد المواضيع في شبكة همس الشوق
إضغط علي شارك اصدقائك او شاركى اصدقائك لمشاركة اصدقائك!

اخي الزائر لديك رسالة خاصة من شبكة همس الشوق للقراءة ! اضغط هنا !


همس للقصص وحكايات وروايات خاص بشتى انواع القصص الواقعيه والخياليه



رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر

همس للقصص وحكايات وروايات


رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر

رواية قصة حب الفصل الأول #قصة_حب البارت الاول الحب محدش متفق علي الكلمه دي فيه ناس جربته وحبه جدا وناس جربته واتكسرت وتوجعت وكرهت

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد

بحث حول الموضوع انشر علي FaceBook انشر علي twitter
العوده للصفحه الرئيسيه للمنتدى انشاء موضوع جديد ردود اليوم قصص من التراث العراقي/ذكاء جارية قصص من التراث العراقي استاذ الفيزياء الملحد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
#1  
قديم 12 - 10 - 2023, 08:13 PM
مشاعر غير متواجد حالياً
Saudi Arabia     Female
مشاهدة أوسمتي
 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
  النشاط اليومي » 0.24
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عددمشاركاتي » 1,157
نقاطي التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 الاقامه » جدة
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
 التقييم » مشاعر will become famous soon enoughمشاعر will become famous soon enough
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سبارتي المفضله  » سبارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

الأوسمة وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
E رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر

ملاحظة هامة لقراء الموضوع ♥ غير مسجل ♥
قبل قراءتك للموضوع نود إبلاغك بأنه قد يحتوي الموضوع على عبارات او صور لا تناسب البعض
فإن كنت من الأعضاء التي لا تعجبهم هذه المواضيع .. وتستاء من قرائتها .. فنقدم لك
باسم إدارة الشبكة وكاتب الموضوع .. الأسف الشديد .. ونتمنى منك عدم قراءة الموضوع
وفي حال قرائتك للموضوع .. نتمنى منك ان رغبت بكتابة رد
أن تبتعد بردودك عن السخرية والشتائم .. فهذا قد يعرضك للطرد أو لحذف مشاركتك
إدارة شبكة ( همس الشوق )

 



رواية قصة حب الفصل الأول


#قصة_حب

البارت الاول

الحب محدش متفق علي الكلمه دي فيه ناس جربته وحبه جدا وناس جربته واتكسرت وتوجعت وكرهت الفكره نفسها الحب حاجه محدش عارف هي جت منين او بتحصل ازاي بس الاكيد انها بتحصل من غير مقدمات مننا من غير منحس مفيش سبب للحب ومفيش حاجه تضمنلك الحب ده زي المغامره لي بتدخلها وانت مش عارف اي هيحصلك فيها بس بتدخلها عشان مفيش حل تاني الحب اجمل حاجه سيئه اتخلق في الوجود...!

خلصت كتبتها وقفلت المذكرات بتاعتها وقعدت مع نفسها بتفكر في حياتها وكل حاجه عدتت بيها بتفكر ازاي تحولت من شخص ضعيف محطم لي حد قوي ناجح والناس كلها عارفها قطع تفكرها ده خبطه علي الباب و دخل الممرض عليها

الممرض: السلام عليكم يادكتوره نهال

نهال: وعليكم السلام ياحسين اتفضل

حسين: فيه حاله خطيره اوي برا يادكتوره ومحتاجين حضرتك

نهال وهي بتقوم من علي الكرسي وبدأت تمشي بسرعه وورها حسين بيقولها مواصفات الحاله ووصلت عند الاوضه لي فيها الحاله بس كان فيه ريحت برفان هي عارفها كويس رجعتها بالزمن لي ٦ سنين عدو وحست قلبها مقبوض ومقدرتش تتحرك من مكانها غير لما حسين اتكلم وراها

حسين: دكتوره انتي كويسه

نهال: اهه ياحسين تمام يلا ندخل نشوف الحاله

ودخلت واول مشافت لي قدمها علي السرير عينها دمعت ومبقتش قادره تصدق ان هو لي قدمها نفس الشخص لي كان سبب في نجحها دلوقتي نفس الشخص لي بسبب كسرو ليها تحولت لي انسانه تانيه خالص غير لي كانت تعرفها حست احاسيس كتيره غريبه ومبقتش فاهمه هو ازاي هنا واي لي تعبه وطلعت تجري عليه وبدأت تعمل شغلها بخوف وقلق وتوتر وهي بتلمس ايده ايده لي زقتها من 6سنين ايده لي كانت ليها الأمانة وفجأة اتحولت لي وحش بيبعدها عنه خلصت نهال شغلها وخرجت لي اهل المريض لي كان اصلا محدش معاه غير صاحبه

حازم بقلق: طمنيني يادكتوره ماله اي لي حصله

نهال: حضرتك مين

حازم: انا اخو يا دكتوره

نهال: بس فارس ملوش اخوات وفجاه فاقت لي كلمها هي نطقت اسمه بعد كل السنين دي نطقت اسمه تاني عينيها دمعت من غير متحس ومبقتش فهمه لي الوجع لي جوها ده اي سببه وليه دمعت لما قالت اسمه ليه لسه لحد دلوقتي جرحها منه بينزف ليه منستش اسمه زي ما كانت بتقول وسط صحابها ليه

قطع حازم تفكرها وهو بيسالها: هو حضرتك تعرفي فارس

نهال بتوتر: هه لا معرفوش مكتوب اسمه في المستشفى ومعلومات عنه المهم هو عنده شريان في القلب مسدود هكتبله علي شويه ادويه ويتابع معانا عشان لو الادويه مجبتش نتيجه هنلجاء لعمليه بعد ازنك

وسبته نهال من غير متسمع رد علي كلمها وداخلت مكتبها وهي قعدت علي الكرسي وسمحت لي دموعها تنزل وهي بتفتكر ازاي عرفت ورجعت للماضي 6سنين


________________________________

يابنتي يابنتي ارحميني بقالي شهرين بحاول اكلمك ردي بقا

نهال وهي بتقف وتبص وراها: في اي ياستاذ انت عايز اي الله عيب كده

فارس: الاستاذ ده اسمه فارس وهيموت ويكلمك ومستعد يخطبك دلوقتي حال بس تعبريه

نهال بكسوف: عيب كده ياكابتن الله انت معندكش اخوات بنات

فارس: معنديش حد غيرك انتي وامي ارضي عليا بقا ياست البنات والله بحبك

نهال بكسوف ووشها احمر ومبقتش عارفه ترد: احم علي علي فكره ان مش بكلم ولاد ف عيب لي انت بتعمله ده

فارس: والله العظيم عارف عشان كده روحت اتقدمتلك وباباكي وافق وانتي لي رفضتي اي السبب بقا


نهال بجديها: عشان انا لسه قدامي كتير جدا ومش عايزه اربط نفسي بحاجه دلوقتي عايزه ادخل كليه وابقي دكتوره قلب مشهوره والناس تشوفني تقول الدكتوره نهال الحسيني اهي والناس تتمني تشوفني وبقا دكتوره طيبه وساعد الناس كلها

فارس بحب: اكيد ياحبيبتي كل ده هيحصل انا عمري ماهقف قدام حلمك انا بحبك وحبي عمره ماهيبقي عاق في طريقك انا بس عايز اكون معاكي مش اكتر

____________________________

قطع تفكرها فونها لي رن وردت عليه

نهال: اي ياسالي

سالي: انتي فين يابت

نهال: بت اي ياخربيتك ده انا دكتوره مشهوره احترميني

سالي: الكل يقولك يادكتوره انا اقولك يابت ودي حاجه من حقي

نهال: طبعا ياقلبي من حقك هو انا ليا غيرك

سالي: حبيبي يخليكي ليا

نهال: انجزي بقا وبلاش محن عشان بيجبلي حموضه ههههههههه

سالي: يلا ابت عشان ننزل نتغدا برا اخلصي عشان واقعه من الجوع

نهال: فيه دكتوره محترمه تقول واقعه من الجوع

سالي: ومين قال اني محترمه يلا ابت بسرعه

نهال: حاضر يالي مش محترمه ههههههههههههه

#فاتن_محمد_شاكر







رد مع اقتباس

رسالة لكل زوار منتديات شبكة همس الشوق

عزيزي الزائر أتمنى انك استفدت من الموضوع ولكن من اجل  منتديات شبكة همس الشوق  يرجاء ذكر المصدرعند نقلك لموضوع ويمكنك التسجيل معنا والمشاركة معنا والنقاش في كافه المواضيع الجاده اذا رغبت في ذالك فانا لا ادعوك للتسجيل بل ادعوك للإبداع معنا . للتسجيل اضغظ هنا .

قديم 12 - 10 - 2023, 08:15 PM   #2


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



البارت التاني


خلصت مكلمتها مع سالي وفتحت مذكراتها تكتب لي هي حساه فيها يمكن وجع قلبها يخف شويه

رجع من تاني ومنستش اسمو زي ماكنت فكره نفس البرفان لي ختارتو ليه نفس الملامح مكبرش شكلو زي ماهو دقنه عملها زي ماكنت ديما بقول حتي زوقو في البس متغيرش لسه بيحب الاسود مش عارفه ليه بكتب تفصيلو دي ومش عارفه هو انا ليه قلبي وجعني كده بس لاكيد اني مبقتش احبو بس ليه تعبو تعبني ليه كنت بحارب عشان يقوم ااااه ورجعت تاني ياسبب حيرتي رجعت وخلتني احتار تاني تعبت قلبي كتير ولسه قلبي بيحبك بس انسي يافارس انسي تكون حاجه في حياتي تاني انت مرحله ونتهت انا وثقه انها انتهت

كتبت كلامها وهي بتقنع نفسها انو حقيقه وان الوجع ده هيروح لما يبعد كانت بتقسي قلبها عليه بس قلبها غصب عنها حن ليه وفرح لما شافو كانت بتقول لي نفسها كل حاجه عكس لي جوها وقفلت مذكرتها وقامت عشان تنزل لي سالي بس جهه حسين وقفها قبل متخرج من المستشفى

حسين: دكتوره نهال يادكتوره

نهال: نعم ياحسين

حسين: الحاله بتاعت الصبح يادكتور تعبان قوي

نهال بخوف وقلق: ازاي اي لي حصل

ومستنتش رد حسين عليها وجريت علي الاوضه الي هو فيها وبدات تشوف اي لي حصل كان سبب في تعبو زياده وخدت عينت دم عشان تعملو تحليل وتكشفت ان حد ادالو حقنة تسمم دمه وهي قدرت تلحق ده وقررت تفضل معاه لحد ميخف وكانت بتقنع نفسها ان ده وجبها كادكتوره ومش عشان خايفه وقلقانه عليه خاااالص

______________________________

سالي بعصبيه: اي يابنتي انتي فين بقالي ساعتين مستنياكي عايزززه اطفح يحرقك

نهال: انا مع فارس ياسالي

سالي: ياستي فارس اي دلوقتي بقووولك عايززه اطفح

وبعدين ركزت لي كلمها: قولتي مع مين

نهال وهي بتبص نحيت فارس وبتتنهد: فارس ياسالي ايوه هو

سالي: وده اي جابو عندك ده وازاي اصلا تسمحيلو يكلمك

نهال: سالي اهدي انا مكلمتوش

سالي: انتي لسه هتتكلمي انتي فين

نهال: في المستشفى اوضه 106

سالي بستغرب: اي ده هو خطفك في المستشفى ابن الجزمه هطلع عين اهلو اقفلي ومستنتش حتي ردها وقفلت وخدت الاكل وراحت تجري عليها في المستشفى

_________________________________

تعالو بقا اعرفكو علي ابطال الرويا لي احنا اصلا قعدين نتكلم عنهم واحنا حتي منعرفهمش

فارس شاب طويل جسمو رياضي مجنون بيحب الهزار والضحك عينو بني فاتح وشعرو بنفس الون عندو 30 سنه وحيده معندوش غير امو وبابها توفه في الجيش وهو طفل ومتعلق جدا بمامتو


نهال عنيها وسعها جدا ولنونهم زتوني مش قصيره ومش طويله رفيعه اكبر وحده في خوتها باباها ومامتها لاتنين ماتو بسبب القلب عندها ولد وبنت تؤام اخوتها زياد وزينه هي لي مربياهم وبيقولها ياماما سنهم 6 سنين ونهال 26 سنه


سالي عنيها سوده وشعرها اسود وطويل وهي اصلا طويله جسمها مش رفيعه ومش تخينه صحبت نهال من وقت اعدادي وهما مع بعض عدو بظروف كتيره جدا ولاتنين كان حلمهم واحد لاتنين عارفين كل حاجه عن بعض وديما بيساندو بعض في كل حاجه وعندها مامتها مدام سوسن وباباها متوفي وعندها زين اخوها الكبير متجوز وعندو بنتين وسالي بتعشقهم


حازم صاحب فارس وشريكه في الشغل عنيه لونهم ازرق فاتح وشعرو بني غمق وجسمو رياضي بيحب الهزار بس عصبي جدا وقت عصبيتو بيقلب لي وحش كاسر عايش مع مامتو وباباه واخو الوحيد سليم لي اصغر منو بسنه وبس اعقل منو بسنين

دول لي مهم نعرفهم دلوقتي بقي الشخصيات هنتعرف عليهم مع الاحداث نرجع لي رويتنا تاني بقا

_______________________________

قعدت نهال قدام فارس وسرحت في ملامحو لي هي بتعشقها وفضلت مركزه معاه ورجعت للماضي

نهال: يابني بطل بقا صدعتني

فارس بضحك: والله ابدا لازم افضل اغنيلك لحد ميجيلك ارتجاج في المخ كده

نهال بدلع: اخس عليك الف خسايه اهون عليك ياسي فوفو

فارس: اهو طول مبتقوليلي فوفو دي اهه تهوني

نهال: تصدق ياض انا غلطانه اني بدلعك

فارس: بدلعيني اي بس ياشيخه دانتي بتقوليلي بحبك مره كل سنه

نهال: شوف ازاي صحيح زي القطط تاكول وتنكر


فارس وهو بيرفع ايدو لي فوق: بالله ماكالت حاجه انتي بتفتري علياا

نهال:: ياض بطل افتره هتموت مشنوق مسلوخ منفوخ بكدبك ده

فارس: يالهوي ده انا كده مش هموت ده انا كده هتشوي زي الخروف

نهال: ياختي ياناس احله خروف في الدنيا

فارس وهو مديق: قصدك اني خروف ي نهال ماشي ياستي تشكري

نهال: والله ابدا والله مش قصدي انا بهزار معاك والله انت زعلت يادنيتي

فارس: دنيتك اي بقا مطلعت خروف

نهال بدوموع: والله مش قصدي والله كنت بهزر معاك والله انا بحبك متزعلش مني

فارس: ههههههههههه والله العظيم وانا بعشقك متعيطيش والله بهزر معاكي

نهال وهي بتضربو: واللهي واللهي انت رخم

وفقت من الماضي وفضلت قعده بصالو ومخدتش بالها من حازم لي دخل الاوضه وبيكلمها وهي مش سمعها وهنا دخلت سالي واول مشافت حازم وقفت تتخانق معاه

سالي: انت بتساعدو صح انتو عايزين تخطفو صحبت سالي علي سن ورمح ده انا هطلع ميتين اهلكو

حازم: نعم صحبت مين يا انسه وبتتكلمي كده ليه انا عارفك اصلا

نهال بعد مفقت من سرحانها علي صوت صحبتها وقعدتت تضحكك وهي مش قدره تمسك نفسهاا او توقف الخنقه بينهم

سالي: انتي بتضحكي يامهزاءه وانتي اصلا مخطوفه

حازم: دي تاني هتقولي مخطوفه انتي هبله يابت انتي

سالي: ينهار اهلك اسود بقا دكتوره مشهوره زي وحد بئس زيك يقولها يابت

حازم: دكتورتي اي اكيد حمير

سالي: بظبط عشان اعلاج حمار زيك

نهال وهي بتتكلم بلعفيه بسبب الضحك: باااااااااااااس ههههههههه اهدووووووو بقاااا

حازم وسالي في نفس واحد: مين ده

نهال: هههههههههه ده استاذ حازم المسئول عن الحاله دي وقريبو ودي الدكتوره سالي شركتي في المستشفي وصحبتي الانتيم

حازم اتشرفت بيكي يادكتوره

سالي بغرور: اهلا

حازم وهو بيبصلها بقرف وبيوجه كلامو لي نهال: طمنيني يادكتوره اي لي حصل مع فارس

سالي بعد مفتكرت حوار فارس: ايووه افتكرت اي جاب الود ده تاني هه انتي يابت انتي نو كرامه خالص كده طيب كنت اتقلي شويه حتي يجيلي عين اتكلم

نهال بصوت عالي: اهددددددييي ياسااالي عشااان افهمممك يخربيتتك اديني فرصه اتكلمم

سالي: احم سوري يابيبي انفعلت شويه

حازم بضحك: كل ده شويه دي اي الدكتوره لي من بولاء دي

سالي وهي بتبصلو بقرف: اخرس انت ياض

#فاتن_محمد_شاكر




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:17 PM   #3


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



البارت التالت

حازم: ياض انتي عارفه انا شغال اي عشان تقوليلي ياض

سالي: طبعا شكلك بابين عليه شغلك

حازم بغرور وهو بيعدل ليقت قميصو: طبعا الهيبا بردو بتبان

سالي بتريقه: طبعا طبعا اكيد تاجر مخدرات هههههههههههه

حازم اول ماشاف ضحكتها فضل بصص ليها ومفرقش معا لي هي قالتو بلعكس ضحك لما شاف ضحكتها رغم ان حازم مش من النوع لي بيسكت لحد بيديقو

نهال لحظت نظرات حازم لي سالي وضحكت علي صحبتها لمجنونه لي من غير ماتقصد خلت حد يعجب بيها من اول ضحكه

سالي وهي رفعه حاجبه��: فيه حاجه ياسطا

حازم بعد مفق من سراحانه فيها: هه لا مفيش وبعدين يا انسه انا ظابط

سالي: احيييييه ظابط من لي ببقا معاهم مسدس خرز

حازم بضحك: خرز اي يادكتوره بقولك ظبط

سالي: امممممم لاااا احنا كده لازم نرتبط وبعد مانرتبط تروح مهم خطشيرر ويقوم العصبه ضربينك رصاصه في قلبك وبعدين اي بقا تجيلي المستشفي وبعد بقا اعملك عمليه وتكون صعبه بس اقدر اعملها وبعدين بقا نتجوز

نهال وهي بتضحك: احييييه هتموتيه عشان تتجوزيه������

حازم بصدمه: اي الدكتوره العبيطه دي هو انا اعرفك اصلا عشان نعمل القصه الخياليه بعتك دي

سالي وهي بتعرفو علي نفسها: سالي عبد النعيم 26 سنه دكتورت قلب ومشهوره جدا واي ظابط يحلم يرتبط بيا ويضرب بنار وعلجو وبعدين بتتمر علي اي يابتاع انت اتنيل انت فيه خنفسه حته ترده تكلمك

وقبل متخلص كلمها دخلت فرح لي دخلت حضنت حازم علي طول

فرح: حازم حبيبي اي لي حصل انت كويس حصلك حاجه

حازم وهو بيبص لي سالي بغرور: متقلقيش يافرح احنا كويسين

فرح: الحمدلله انكو بخير الحمدلله

سالي وهي بتبص ليه بقرف: يااااانهاااال جعاااان عايزه اطفح يحرقك انتي ومرضاكي وقريبهم ياشيخه

نهال: ههههههحاضر ياله نززل انا خلصت شغلي اصلا وحالت المريض مستقره

وقبل متخرج من الاوضه سمعت صوته لي كان بيحسسها بلامان صوته لي كان بيقرالها بيه القران قبل اي امتحان

ومن غير متحس رجعت بلزمان لي ورا بلتحديد يوم امتحان الاحياء

نهال بتوتر: انا خايفه اوي ي فارس

فارس: استهدي بالله ياقلب فارس وسبيها علي ربنا وبعدين انا واثقك انك قدها

نهال: فارس متحولش تهديني لاني خايفه فعلا والموضوع مرعب انا لو خسرت سؤال واحد في الماده دي معنها اني خسرت كليه طب

فاارس وهو بيحط ايدو علي رسها: هششش اهدي وقرلها سورة ياسين لانها بتحبها بصوتو وفضل ماسك ايديها لحد جه وقت الامتحان

نهال: فارس خليك متمشيش هطمن وانا حسه انك هنا

فارس وهو بيمشي ايدو علي شعرها: متخفيش ياقلب فارس هستناكي هنا لحد متخلصي وبعد متخلصي هنروح نفطار في اي مكان تختاريه وخليكي فكره ان ربنا مش بيضيع تعب حد ياعيوني متخفيش

نهال: انا بحبك اووي يافارس

فارس: اي الرضا ده كلو بس ههههههههههه وانا بموت فيكي ياقلب فارس

فقت من الماضي علي صوته بينديها تاني

فارس: نهال

لفت نهال وبصتلو بغرور اول مره يشوفه في عنيها: دكتوره نهال ياكابتن اتمنا الاقاب متتنسيش

فارس بتعب: كابتن تاني يا نهال هههه متغيرتيش لسه الطفله لي بعشقها جواكي

نهال: تؤتؤ الطفله دي انت كنت سبب في موتها ودلوقتي انت بتتكلم مع الدكتوره نهال اشهر جراحة قلب في مصر كلها

فارس: نهال عايز اتكلم معاكي شويه ممكن

نهال: معتقدش فيه بننا حاجه نتكلم فيها ي حضرت الظابط

فارس: انا فارس فارس وبس يانهال

نهال: قولت لي حضرتك ياريت الاقاب تفضل محفوظه بعد ازنكو

وخرجت نهال من عند فارس وقلبها بيجبرها ترجعلو وتسالو ليه عمل فيها كده ليه كسرها كده اساله كتير قلبها عايز يعرف اجابتها يمكن يرتاح بس عقلها هو لي كسب كالعاده وقررت تهرب وتبعد من غير متعرف اسباب


وعند فارس كان بيبص في اثرها والدموع محبوسه في عينه وفتكر يوم خطبتهم

فارس: اخيرا الجميل حن

نهال بكسوف: اتلم ي اخ انت انا اسمي نهال مش جميل

فارس: ده انتي جميل وقمر وحلو وعسل ياخربيت خدودك

نهال وهي بتحاول تتغلب علي كسوفها ووتكلم بجد: فارس

فارس: قلبو وحياتو ودنيتو

نهال: اوع تكسرني ي فارس اوع يجي يوم وتمشي وتكسر قلبي انا اهه بهزار وبضحك وتكلم عشان ابن قويه بس انا ضعيفه قلل خبطه ممكن تكسرني اوع يافارس اوع تكسرني وتمشي يوم متزهق من وجودي في حياتك تعال قولي والله العظيم مش هزعل بس متكسرنيش بلاش انت بذات تكسرني

فارس وهو بيمسك ايديها ويبسها: عمري ياقلب فارس ماعمل كده انا بحبك ومعديش غيرك في كل دنيتي عشان اسيبك انا مليش غيرك ي نهال ومهم حصل مش هسيبك انا اصلا بفكر اسيب الشرطه عشانك عشان متخفيش من اي حاجه او تفكري ان شغلي ممكن يخدني منك انا لاهقدر ابعد عنك وله هقدر اكسرك ببسطه لانك كل حاجه ليا

نهال: لا ياحبيبي متسبش الشرطه انا عارفه انك تعبت كتير لحد موصلتلها فخليك فيها وانا لي يهمني رحتك وبس

فارس: رحتي من رحتك ياقلب حبيبك

وفق فارس من الماضي علي صوت فرح: فارس انت كويس ياحبيبي

فارس: اهه يافرح متقلقيش انا كويس وبص علي الباب وهبقا احسن واحسن بوجودها معايا

فرح: هي مين دي

فارس:دي حلم عمري يافرح دي لي تمنتها من ربنا وضيعتها بغبائي

حازم بصدمه: فارس دي نهال حبيبتك لي سبتها

فارس: اهه هي دي دنيتي لي خسرتها يافارس دي كل حاجه ليا في الدنيا

__________________________________

وفي مكان تاني

سالي: فاهميني انتي ازاي ياهانم توفقي تعلجيه

نهال بدموع: انا بكرهو ي سالي هو كسرني عمل كل حاجه قولتو ميعملهاش

سالي وهي بتحضنها: اهدي ياحبيبتي اقولك حاجه

نهال: قولي

سالي: اتكلمي معاه يانهال اعرفي اي السبب اي لي خلها يعمل كده يمكن غصب عنو بعد

نهال: البعد مفيهوش غصب عنو او برده هو بعد وهو عارف اني هموت في البعد انا بكرهه

سالي: طب ليه بعيطي دلوقتي طالما بتكرهي

نهال: لاني رغم كرهي ليه منستش حاجه بيني وبينو يا سالي رغم انو كسرني لسه فكره كل كلمها كان بيقولها فكره كل موقف حصل بنا فكره كل حاجه ومش قدره انسا ياسالي مش قدره

سالي: طيب تعالي نقفل علي الموضوع ده دلوقتي وياله عشان تاكلي انتي عندك عمليه كمان نص ساعه ولازم تكوني مركزه

نهال: حاضر ي سالي




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:20 PM   #4


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



البارت الرابع

نهال بعد ماخلصت اكل: سولي انا هروح المستشفى عشان اخلص شويه اورق تبع العمليه خلصي انتي وحصليني

سالي وهي بتقوم: اشطا وانا هروح اطمن علي عمو احمد واجيلك علي هناك تكوني خلصتي

نهال: تمام متفقين

سالي: نونتي ركزي في شغلك ياحبيبتي واي حاجه تانيه هتنكلم فيها بعدين

نهال وهي فاهمه قصدها: حاضر يا سالي حاضر


ومشيو لاتنين وكل وحده بتفكر في مستقبلها لي بتبنيه بكل اوقته عشان يكون هو الحافذ ليها

__________________________________

رجعت نهال مكتبها وكالعاده طلعت مذكرتها من الدرج عشان تكتب لي جوهاا وكل ده ومكنتش حسه بلدخيل لي عندها في الاوضه وقعدت علي المكتب وبتبص قدمها لقيتو قعد علي الكنبه لي قدمها حطت رجل علي رجل ومولع السجاير لي طلبت منو كتير يبطلها وسرحت فيه ورجعت للماضي وفتكرت اكبر خناقه كانت حصلت بنهم بسبب السجاير

نهال بعصبيه: بص يافارس يانا يالسجاير دي

فارس: ياحبيبتي انتي بتقرني نفسك بي اي بس انتي متحوليش تقرني نفسك ب اي حاجه تانيه

نهال: بتثبتني صح اهه بتثبتني وانا هبله وبتثبت بس بجد بقا يافارس السجاير دي مضره جدا للقلب

فارس: كبرتي يانونتي وبقيتي عارفه حاجات انا معرفهاش

نهال: وحيات امك ده علي اساس انك كنت تعرفني اصلا وانا صغيره

فارس: رد فعلك بموتني ضحك وبعدين انتي صغيره انتي كبرتي امتي

نهال: انا كبيره جدا وقله مكنتش خطبتني يا ظبوطه

فارس: نعم ياختي ظبوطه اي ده

نهال: دلع ظابط يابيبي

فارس: ظبوطه وبيبي تصدقي بالله لو حد من لي شغين معايا سمعك هيفكروني دبدوب

نهال وهي بتمسك ايدو: تؤ انت مش دبدوب انت ارنوبي

فارس:ههههه جيتي تعدليها عمتيها

نهال: اعيش وعميه وتعيش وتضحكي

فارس: يالهوي اي الدلع ده كلو بس بالله هحسد نفسي كده

نهال: بعد الشر عليك من الحسد ياحياتي

فارس: نهال حبيبتي انتي سخنه

نهال: ليه بس ياعيوني

فارس: اممممم يبقا عايزه حاجه عايزه اي يانهال

نهال: خالص خالص

فارس: يانونتي عايزه اي

نهال: هما شوية طلبات صغيره قد كده

فارس: ههههههه كان قلبي حسس عايزه اي يابرنسستي

نهال: اولا تبطل السجاير خالص عشان خاطري وحياتي عنك

فارس بتفكير: حاضر

نهال: الطلب التاني عايزه اخرج مع صحابي البنات بكرا وواللهي لو حد عكسني هكلمك تيجي تخدني

فارس: تاني خروج مع صحابك

نهال: عشان خاطري بقا يافارس بقاااااااا

فارس: موافق بس هتلبسي واسع ومش هتتاخري وممنوع تضحكي في الشارع وكمان شعرك تربطيه عشان شكلو بيبقا حلو وهو مفرود وانا بغيرر

نهال: امممم موافقه جدا

فارس: لسه فيه طلبات تاني

نهال: لسه اتنين الاول عايزه ايس كريم فروله

فارس: هههههههههه موافق والتاني

نهال بكسوف: عايزه حضن كبيرر يابابي

فارس خدها في حضنو: هههههه والله انا امي دعيالي النهارده اكتر بنت بتتكسف في الدنيا تطلب حضن يالهووي

نهال وهي بتخبي وشها في حضنو: فارس بلاش رخامه بقا الله

فارس: بحبك يادنيتي

نهال: في حد هنا بيسرق كلامي

فارس: وفيه حد هنا سرق دنيتي


وكان فارس كمان سرحان فيها وفي اول مكلمه بنهم بعد الخطوبه

نهال: الو مين معايا

فارس: وحد بيحبك وعايز يكمل عمره جنبك

نهال: معلش نسيت اسجل الرقم

فارس: امممم وحشتيني

نهال: احم ماشي

فارس: تؤتؤ وحشتيني

نهال: طيب

فارس: حشتينيي

نهال: كدب علي فكره

فارس: ليه

نهاله:عشان انت كنت لسه هنا ملحقتش اوحشك

فارس: هتصدقيني لو قولتلك اني كنت قعد معاكي وحسس انك وحشاني

نهال: يسلام

فارس: والله العظيم بتكلم معاكي بجد

نهال: احم احم ماشي

فارس: هههههههههههه بحببك

وفق علي الدموع لي شفها فعنيها وقرر يتكلم معاها وندها بسمها كذا مره لحد مفاقت من الماضي وعنيها مليانه دموع علي صوته وهو بينادي باسمها

فارس: نهال

نهال: برا اطلع برا

فارس: مش قبل متسمعيني

نهال: مبقاش فيه حاجه بننا تخليني اسمعك اطلع برا

فارس: انا بحبك يانهال

نهال دموعها نزلت وقلبها دق بسرعه وصدق كلامو بس عقلها رفض يصدقو: انت كداب وانا بكرهك

فارس: هههههه لو حد فين بيكدب دلوقتي فاهو انتي لسه بتحبني

نهال بدموع: انا بكرهك اطلع برا

فارس وهو بيقرب منها: انا عايزك تسمعيني والله والله كان غصب عني ومتساعد احكيلك كل حاجه

نهال وهي بترجع لي ورا وبتعيط: اطلع برا برا انت سبتني انت كسرتني بررررا وفي لحظه وحده كانت في حضنه كان حضنها بكل قوته كان خايف الايام تبعدو تاني عنها وهي حولت بكل اوقتها تخرج من حضنو تبعدو عنها بس قلبها كسب المردي وسمحلها تحس بلامان لي راح منها من يوم بعده

______________________________________

وفي مكان تاني علي باب مكتب نهال كان وقف حازم بيدور بعينه علي المجنونه لي جننتو بضحكتها ومش فاهم ليه بيفكر فيها كتير كده هو حتي ميعرفهاش ومن غير مقدمات ظهرت قدامه سالي

سالي: انت ياخ وقف قدام مكتب صحبتي ليه حسب عايزه ادخل

حازم فضل بصصلها وسرح في ملامحها الهاديه البريئه ومكنش عارف يتكلم هو كان بس عايز يشوفها قدامو ويشوف ضحكتها

سالي: انت يا اخييييينا

حازم: هه بتكلميني

سالي: لا بكلم امي حسب ياعم خليني ادخل

حازم: لا مش هينفع

سالي: نعم

حازم: متجيبي رقمك

سالي بصدمه: نعم يا استاذ في اي انت عبيط طب حتي قولي ازيك انا معجب وكده مش خبط لزق كده

حازم: ههههههههههههه

سالي شافت ضحكتو بقدرتش تمسك نفسها: يالهووي اي القمر ده

حازم: انتي ازاي كده

سالي: كده ازاي

حازم: حلوه من جوه ومن برا سهل جد تبهري اي حد بيكي وبضحكتك تلقيتك في الكلام رغم كسوفك بعد متقوليه حاجات كتيره

سالي: كل ده عرفته من مره او اتنين اتقبنا فيهم

حازم: من اول مره شوفتك وانا اتعلق بضحكتك

سالي بكسوف: انت ازاي جرئ كده

حازم: سالي انا معجب بيكي وحبب اتعرف عليكي اكتر واكيد مع الوقت انتي كمان هتعرفيني وتفهميني اكتر

سالي بكسوف: انت اكيد مجنون

حازم: جدا وواضح انو مش لوحدي ف ياستي حتي اسمحيلي نكون صحاب

سالي وهي بتضحك علي جنانه: موافقه ههههههههه

حازم وهو بيدمد ايدو ليها: حازم السويسي عندي30 سنه شغال ظابط زي مانتي عارفه سنجل ومستعد ارتبط بدكتوره عادي هههههههه

سالي وهي بتسلم عليه: سالي عبد النعيم عندي26 سنه شغله دكتوره زي مانت عارف ومعندش مشكله ارتبط بظابط بس بعد معملو عملي ههههههه


#فاتن_محمد_شاكر




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:22 PM   #5


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



البارت الخامس

نهال فاقت وزقيته بكل قوتها وخرجت من حضنه: انت فاكرني اي هه فاكرني هنسي لي انت عملته فكريني هعدي وسكت انت كسرتني انت مشيت وقت محتاجتك ورجعلي دلوقتي عايزني اسمعك انسي يافارس انسي

فارس بصوت عالي: انتي جبتي الجبروت ده كله منين انتي استحيلة تكوني نهال جبتيه منين

نهال وهي بتضحك بستهزاء ومسحت دموعها اللي بتنزل: جبته منين انت لي بتسال يافارس انت لي بتسال هجوبك ياسيدي جبتها من دموعي لي نزلت وانا بترجاك متبعدش جبتها لما كسرتني وبعدت جبتها من قسوتك وانا بعيط قدامك وقولتلي اسف ومشيت جبتها من دموع فضلت تنزل عليك لحد انهارده دي اجابه كفايه بنسبالك ولا اكمل

فارس بدموع وصوته مخنوق: انا مبعدتش برضايه مكنتش مبسوط وانا بمشي كانت كل حاجه في حياتي مدمره كسرتك بموت ابوكي كسرتني اتكسرت لما معرفتش اجبلك حقك وتكسرت اكتر لما عرفت ان الحادثه كانت بسببي

نهال ودموعها نزله: مكنتش محتاجه غير حضنك مكنتش عايزه غير وجودك جنبي واحساس بالأمان معاك كنت محتاجه تطمني اني مش لوحدي مش تكسرني بزياده وتوجع قلبي عارف يمكن اتكسرت لما بعدت عني اكتر ماتكسرت لما بابا وماما ماتوا لأني كنت فاكرك سندي بس طلعت كداب وكسرتني ووجعتني خلتني انجح فعلا بس وانا مكسوره وانا بحاول اعلاج كسري عارف بقيت دكتورة قلب كبيره وبعلاج ناس كتير بس لحد دلوقتي مش قادره اعالج قلبي من لي عملته فيه خليك بعيد يافارس وروح كمل حياتك ونساني انا زي منستني طول الست سنين لي فاتت


كل الكلام ده كان حازم وسالي سمعينه والاتنين بصوا لي بعض وخرجه برا

حازم: هنعمل اي

سالي بكسره علي صحبتها: هو كسرها اوي ياحازم انا لحد دلوقتي بحاول افوقها للواقع وهي عايشه في احلامها معاه

حازم وهو حاسس ان قلبه وجعه لما شاف دموعها: اهدي يا سالي طيب وتعالي نفكر بالعقل الاتنين بيحبوا بعض فارس غلط بس بيحبها ونهال اتكسرت بس بتحبه

سالي: عندك حق الاتنين بيحبوا بعض بس بيكبروا ويعندو

حازم: وانا عندي فكره تكسر عندهم ده

سالي بتفكير: اي هي

حازم وهو بيراقب ردت فعلها: نتخطب

سالي وهي بترفع حجبها: انت عبيط ياله بدل متفكر تساعد صحبك بتفكر تشقطني ازاي

حازم وهو بيضحك: يانهار اسود اشقطك اي بس فيه دكتوره تقول كده وبعدين علي فكره كده هساعد صاحبي لان نهال اقرب حد ليكي وفارس اقرب حد ليا ونقدر نرجعهم لي بعض بعلاقتنا

سالي: ننننن بتضحك علي اي انت وبعدين الفكره مقنعه بس بردو مش لي دراجة نخطب لاحسن ست الحسن فرح بتاعتك تزعل

حازم بعد مقرر يثير غيرتها: اهه صح معاكي حق نلغي الفكره دي بقا احسن فروحه تزعل

سالي وهي مدايقه: انا بردو بقول كده

حازم بعصبيه: انت عبيطه يابت حدديلي معاد مع باباكي هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي ياشابه

سالي بصدمه: ينهار اسود شابه انا كنت حاسه من الاول انك عبدالعال وعامل فيها حازم

حازم: حاجه زي كده ياسكره

سالي: حازم ممكن نتكلم بجد شويه

حازم: امم اوك موافق

سالي: حازم احنا منعرفش بعض غير من يومين ودي تاني مره نتقابل فيها مش ملاحظ ان العلاقه اطورت بطريقه سريعه واحنا لسه منعرفش بعض كويس

حازم وهو بيمسك ايديها: سالي انا وقعت في حب ضحكتك من اول لحظه شوفتك اكيد هنتعرف ونعرف حاجات كتيره عن بعض بس عايز اطمن ان الضحكه دي ملكي انا عارف ان الموضوع غريب وانا مستغرب نفسي بس عايز الموضوع يحصل وياستي لو مرتحتيش في الخطوبه ابقي سبيني

سالي: طيب هحددلك معاد مع ماما وزين اخويا

حازم: طيب وباباكي

سالي: بابا متوفي من سنتين تقريبا

حازم: ربنا يرحمه اسف اني فكرتك

سالي: مش بنسي اصلا عشان تفكرني بيه

حازم وهو سرحان في تفصلها: انتي حلوه اوي يا سالي حلوه بشكل مش قادر اصدقه

سالي بكسوف: في اي ياعم انت عيب كده الله

حازم: اي ده طلعنا بنتكسف وخدودنا بتحمر

سالي وهي ماشيه من قدامه: علي فكره انت رخم

حازم: الرقم طيب عشان اعرف اكلمك وعرف هاجي اتقدم امتي

سالي وهي ماشيه: لما ابقا احدد المعاد هبقا اعرف اوصلك بطرقتي

حازم: هههههههه مجنونه

سالي:ده العادي


ودخلت سالي عند نهال لي قعده منهاره وبتفتكر يوم الحادثه

flash back

نهال كانت قعده بتكلم فارس وتعمل بحث مهم جدا عن امراض القلب

فارس: حبيبي مش شايف ان لسه بدري علي الابحاث دي

نهال: لا يابابا لازم اكون عارفه حاجات كتيره وبعدين انت نسي اني في اوله كليه دلوقتي

فارس: لا ياحبيبي مش ناسي بس انتي لسه متخصصتيش بس عموما لو ده مش تعبك انا معنديش مشكله فيه

نهال: تؤ متقلقيش ياحبيبي مش بتعب طول مانت بتشجعني

فارس: يالهوي اي الرضا ده بس والكلام القمر ده هو حبيبي بقا رومنسي وانا مش عارف

نهال بكسوف: من بعض ماعندكم ياكابتن

فارس: ياخربيت خدودك ياشيخه اي القمر ده

نهال بهزار: انت كداب ياخلف انت مش شايفني اصلا

فارس: تؤ مش شايفك بس بحس بيكي وبعدين من خلف ده ابت انتي لو نطقتي اسم راجل تاني هشنقك

نهال: احييه احنا اسفين ياصلاح

فارس: ده علي اساس اسم صلاح ده اسم وحده وانا معرفش

نهال: ياعم مدققش بس

نهال: حبيبي فيه حد بيخبط ممكن بابا وماما رجعوا هقوم افتحلهم ورجعلك

فارس بقلق: خدي الفون معاكي ومتقفليش الخط

نهال: حاضر ياكابتن

وراحت فتحت نهال ولقت ظابط قدامها

الظابط: حضرتك الانسه نهال

نهال: ايوه يافندم خير

الظابط: مامت حضرتك وباباكي عندهم القلب مظبوط كده

نهال بقلق: اهه خير هو فيه اي

الظبط: طيب ممكن تقوليلي كانه رحين فين

نهال بقلق وخوف: بابا كان اخد ماما المتابعه بتاعتها لانها تعبانه

الظابط: فيه عربيه خبطت عربية باباكي ومقدرش يوصل المستشفى وحاولنا كتير اننا لنخليهم علي قيد الحياة بس قضاء ربك نفذ والاتنين توفاهم الله

وفي خلال الفتره لي كانت نهال ببتكلم مع الظابط فيها كان فارس وصل وواقف قدامها

وفقت من الماضي علي صوت سالي وهي بتاخده في حضنها وتقرا ليها قران لحد ماهديت ونامت

#فاتن_محمد_شاكر




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:25 PM   #6


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



الفصل السادس 6 بقلم فاتن محمد شاكر

وطلع يوم جديد علي ابطلنا وكل واحد اخد قرارات جديده في حياته ومقرر انه يكمل بلطريقه لي تريحه (وربنا يستر من الجاي)

___________________________________

سالي وهي بترد علي الفون: الو ياغتيت يالي بترن في اوقات مش منسبه مين معايا

حازم بفرحه انه سمع صوته لي بقاله اسبوع مسمعوش من اخر مره قبلته: اهلا بلهانم لي نسياني ومفكرتش حتي تطمني عليها وقلقاني بقالها اسبوع

سالي بصدمه وقمت قعدت علي السرير: يخربيتك انت جيت منين

حازم: ههههههههه من تحت السرير خبي رجلك للعفريت ياكولها

سالي بعد موقفت علي السرير ومسكت البطنيه في ايديها: احم مممفيش حاجه اسمها كده اصلا وسكت عشان بخاف يارخم

حازم: هههههههه طيب وقفتي ليه مانتي كنت قعده

سالي بصدمه: ينهارك اسود انت عرفت منين ععععععععع عفرييتتت

حازم: ههههههه بصي كده من البلكونه بتعتك لي انتي نسياها مفتوحه

سالي وهي راح عند البلكونه: اوع ياض ياحازم تكون عمل فيها مقلب وجيبلي عفريت انا بخاف يخربيتك

حازم وهو سرحان في القمر لي خرجتله من البلكونه: شكلك حلو اوووي

_____________________________

سالي كانت لبسه تيرننج واسع جدا وفيه كانها طفله لبسه هدوم باباها وشعرها الاسود نزل علي ضهرها بس سلاسه ونعومه وكانت بتاكل في ضوفرها من الخوف كانت حرفين شبه اميرات ديزني لي هربت وخايفه حد يلقيها وخدودها لي حمرت غصب عنها لما قالها انها حلوه

_______________________________

سالي بتوتر: احم مانا عارفه ووبعدين انت شيفني ازاي اصلا

حازم:..........

سالي بخوف عليه: حازم انت كويس فيك حاجه العفريت كلتك وله اي ياماما

حازم بتوهان في الملاك لي قدامه: انا قولتلك قبل كده اني بحبك صح

سالي بكسوف وهي بتخبي وشه: احم علي فكره انت كداب هه

حازم وهو لسه تايهه في براتها: بحبك ياسالي من اول لحظه شوفتك فيها من اول ضحكه ضحكتيها خطفتي قلبي مني انا بحبك بجد ومبقتش عارف افكر غير فيكي

(كفايه حب كده عشان بيموع نفسي )

_____________________________________

وفي مكان تاني كانت قعده لي وحده بتفكر في رجعه ليه تاني سرحانه في ماضيها معاه وفي حبه ليه لي لسه لحد دلوقتي بتحارب عشان تنساه

نهال: فارس

فارس: ياعيونه

نهال بصوت ضعيف وبتبصله زي الطفله لي تكسر كل لعبه: هو أنت هتسبني زي ماما وبابا

فارس: لا ياحبيبتي مش هسيبك ابدا

نهال بدموع وهي بتبص علي خوتها التؤام: زياد وزينه ملحقوش شبعه من ماما وبابا ملحقوش يحسه بحبهم

فارس وهو بيمسح دموعه ويحضنها: ياحبيبتي انتي هتعوضيهم حب الام بحنانها ووعد انا هعوضه وجود الاب هنعتبرهم ولدنا ياعيوني وهنكبرهم وربيهم سوا

نهال: انا خايفه يافارس متسبنيش

فارس وهو بيحضنها بكل اقوته: متخفيش ياعيوني عمري ماهبعد عنك ابدا صدقيني

وفقت من ماضيها علي ايد زياد لي بتمسحلها دموعها

زياد: مالك يامامي مين زعلك

نهال: مفيش حاجه ياقلب مامي محدش يقدر يزعلني وسندي جنبي وله اي يازيزو

زياد: طبعا لا يامامي اي حد يديقك او يديق زينه هموته علي طول

نهال وهي بتحضنه: حبيبي البطل ده ياناس

زينه وهي جايه تجري عليها: هيييييه انا جيت ياماميي

نهال وهي بتحضنها: حمدالله على سلامتك ياقلب مامي اقعدي احكيلي عملتي اي في الحفله

زينه: بصي يامامي انا قعد مع صحابي ولعبت معاهم وكنت مبسوطه جدا وكمان سليم كان في الحفله واجه اعتذرلي وانا سمحته زي مانتي قولتيلي

زياد بغيره علي اخته: اصلا سليم ده ولد رخم وانا مش بحبه خالص مش فاهم انتي مخليه صحبك ازاي

نهال وهي بتضحك علي غيرت زياد: عادي يازيزو مانت عندك صحبتك لي لي وزينه كمان مش بتحبها

زينه وهي بتبصله بزعل: بظبط كده يامامي ومرديش يجي معايا الحفله كمان عشان هي مكنتش فيها

زياد بندم وهو رايح يقعد جنبها: بصي انا اسف بس انا مجتش عشان كنت عارف ان سليم هيبقا هناك وانا ببقا مديق لما يكلمك ويهزر معاكي عشان انتي اختي انا لوحدي

زينه: يسلام مانت اخويا انا لوحدي بردو

زياد وهو بيحضنها: طبعا اخوكي لوحدك ياهبله

نهال وهي بتحضنهم: ولادي حبيبي شطرين جدا وانا بحبهم جدا

زياد وزينه في نفس واحد: وحنا بنحبك يامامي

_______________________________

وفي مكان تاني كان قعد حزين وهو بيفتكر اليوم لي سبها فيه

فارس بقسوه: نهال احنا لازم نسيب بعض

نهال وهي بحضنه: قديمه يابابا عملته كتير قبل كده

فارس وهو بيبعده عن حضنه: المردي بجد

نهال: فارس بطل سخافه بقا حضنك وحشني

فارس وهو بيقلع الدبله: انا اسف يانهال مش هقدر اكمل

نهال بدموع: طب ووعودك طب وكلامك ليا طب طب ازاي هتسبني ده انا بخف من غيرك ده انت اماني ازاي ازاي يافارس طب انا لو عملت حاجه ديقتك قوليلي وانا والله هغيره متسبنيش يافارس

فارس: اسف مبقاش ينفع ي نهال انا اسف

نهال بدموع: فارس ونبي عشان خاطري يافارس وحياتي عندك بلاش عشان خاطري يافارس متسبنيش يافارس ونبي

فارس وهو بيمسك ايدها وبيحط فيها الدبله: لازم امشي دلوقتي

ودها ضهره عشان يمشي ندهت عليه بكل قولتها: فاااارس قبل متمشي لازم تفهم ان مش هيبقا فيه فرصه الرجوع لو مشيت وانك لو بتموت قدامي مش هبقبل اسمعك خليك فاهم كده كويس

فارس بدموع حول يدريها وبقولو جوا نفسه: انا اسف ياغله من عمري بس البعد عشانك احسن هسيبك برضايا احسن مخسرك العمر كله وهيجي يوم وقولك اسباب بعدي عنك

وفاق من ذكرياته ودموعه مغرقه وشه ووجع في قلبه مش قدر يتحمله واخر حاجه قدر يعملها انو يرن علي حازم ويقولها

حازم: اي ياريس

فارس: حازم انا بموت




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:27 PM   #7


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



الفصل السابع 7 بقلم فاتن محمد شاكر

راح حازم لي فارس لقه وقع في الارض اولحاجه فكره فيها سالي وكلمها وطلب منها تجيب نهال المستشفى عشان تعلجه

واول معرفت بحال فارس قلبها وجعها وحست ان روحها بتروح وساقت عربيتها بسرعه مجنونه لدرجه قلقت سالي وصلت المستشفى وطلعت تجري على الاوضه اللي هو فيها اول ما شفته قدامها على الاجهزه عينيها لمعت بلدموع وما بقتش عارفه تتحرك

حازم بدموع: نهال كويس انك جئت فارس تعبان قوي وما حدش غيرك هيقدر يقويه خليه يقوم يا نهال رجوك

نهال: ما تخافش يا حازم مش هيحصل له حاجه مش هاسمح له يبعد عني تاني مش هاسمح له يقرر يبعد واسكت مش المره دي مش المره دي يا حازم

وسابت حازم واقف مع سالي اللي حست ان قلبها اتكسر لما شافت دموعه وحاولت تخفف عنه بكل قوتها عشان ترجع تشوف ضحكته ثاني

سالي: جرى ايه يا عم الحبيب بتعيط ليه وانا اللي كنت فاكرك سوبر وومن طلعت سوبر مان بس ههههههههه

حازم وهو بيرفع لها حواجبه: من ده الحبيب ده يا بنت انتي انتي بتكلمي ظابط محترم ما لوش في الحب والكلام الفاضي ده

سالي: يا ولد يظبوطه يا جامد شبح ياض في ايه وبعدين انت هتقول لي باماره العفاريت والبلكونه يا بتاع البلكونه هههه

حازم: احم احم على فكره انا عمري ما عملت كده غير معاكي واسالي على كل البنات اللي اعرفهم

سالي بغيره: على فكره انت رخم وانا مش بطيقك اصلا روح خلي البنات اللي تعرفهم ينفعوك وخليهم كمان يجوزوك

حازم: وهو حاسس بغيرتها عليه على فكره انا ما يفرقش معي غير بنت واحده بنت تنافس القمر في جماله وتنافس الشمس في لونها وتنافس النجوم في لماعنهم انا بحب واحده احلى من كل البنات اللي اتخلقت في الدنيا انا بحبك انت يا سالي

سالي بكسوف: انا نفسي اعرف بتجيب الكلام ده منين ازاي تقدر تضحك على قلبي كده وتخليه يتعلق بك كده

حازم بحب: مش عارف كل اللي عارفه اني بحبك من اول لحظه شفتك فيها سكنت قلبي و اخذت عقلي وملكتي روحي انا بجد بحبك فوق ما تتخيلي و مستنى اللحظه اللى تكوني فيها حلالي عشان اقدر احضنك واحس انك حقيقه مش خيال ولا حلم بحلم بيه و شويه و هيختفي

سالي بكسوف حاولت تدري: عيب كده يا استاذ انت صاحبك تعبان وفيك حيل تقول كلام زي ده حقيقي والله عيب عيب عيب عيب يا اخي كده يا اخي بلاش صاحبك احترم حتى ان انا بتكسف يخرب بيت حلاوه امك يا اخي

حازم ضحكه مليت المستشفى: يخرب بيت جمال امي انا ده يخرب بيت جمال اهلك كلهم يا شيخه وبعدين بتبقى احلى اكتر مكسوفه و بتبقى احلى واحلى وانت بتضحكي اعمل ايه بس بقى غصب عني باقول كلام اول مره اعرفه وحسه كل ده بسببك يا اميره ايامي واحلامي وكل حاجه حلوه في دنيتي

(جدعان بالله عليكم كفايه كده نفسي بتغوذ عليا بقا الله)

____________________________________

وفي مكان تاني كانت بتحاول بكل قوتها تنقذوا من الموت كانت بتعمل شغلها كدكتوره ودموعها نازله على حبيبها اللي بيموت وهي بس اللي تقدر انقذوا بس ازاي هي خايفه عليه كده بعد كل حاجه عدت بينهم ازاي تقدر تسامحه هي لسه هتقدر هي اصلا سمحتي ما هو الحب كده مهما حصل بينك وبين حد بتحبه اول ما تشوفه في خطر تحس روحك بتروح منك تنسى اي حاجه غلط عملها وتفتكر بس انك بتحبه

رغم انها كانت واخذه قرار انه مهما حصل مش هتسامحه ولا هتسمعه بس بعد نجاح العمليه قررت انه اول ما يفوق هتروح وتتكلم معه وتطلب منه يبرر ويحكى لها ليه عمل فيه كده وليه كسرها كده

وراحت كالعاده تكتب في مذكراتها احساسها اللي هي حساه كتبت

‏ حاسه بوجعه قلبي واجعني عليه انا بحبه وخلاص مش هكدب تاني انا ما قدرتش اكرهه بعد كل حاجه عملها بالعكس حبي له كان بيزيد في كل يوم بيبعد فيه اكتر عدت ست سنين من وقت ماسبني عده ست سنين من وقت ما قلتلو بكرهك لحد دلوقت باقول لنفسي بكرهه بس دي كدبه كنت بكدب بها عليه وعلى نفسي عشان اقدر اكمل من غيرو غيابه كسرني وتعبه دمرني هو الشخص الوحيد اللي حبيته وهو الشخص الوحيد اللي كل الوجع جالي منه ومع ذلك مش قادره اكرهه قادره احب غيرو حكيت كثير زياد وزينه عنه حكيت لهم انك في يوم هترجع وتعوضهم غياب بابا ااااه يا فارس واحشني اقولك يا بابا واحشني واحشني حضنك واحشني القران بصوتك حقيقي ما بقتش عارفه اقرر انا عايزه اكمل معك او لا بس قلبي غصبني افضل احبك طول ما انا عايشه

‏___________________________________

‏ وفي مكان تاني كان واقف الشخص كان سبب بعد فارس عنها كان واقف وحاسس بنندم على اللي حصل وعلى الكلام اللي قاله لي فارس كان عايز يروح ويقول له انه كان بيكدب وان الحادثه ما كانتش بسببه كانت قضاء وقدر وانها عمل كده عشان حب نهال وكان عايزها ليه رغم انه حاول بكل الطرق ورفضته حتى بعد بعدها عن فارس

‏ بس خلاص قرر انه يرجع مصر تاني ويعترف لي فارس بي كل حاجه عملها

‏ يمنى: لسه مصمم تسافر يا خالد

‏ خالد: ايوه يا يمني لازم اسافر لازم اعترف له بكل حاجه عملتها

‏يمني: تفتكر هيسامحك يا خالد تفتكر هيغفر سنين البعد اللي بعدها عنها دي كلها

خالد: مش عارف يا يمني هيقدر يسامحني اولا بس كل اللي عارفه اني لازم اروح وقوله الحقيقه واروح اقول لها ان بعده عنها بسببي انا وانه محبش حد في الدنيا قد ماحبها

عدت ايام مفيش حاجه جديده فيها تتذكر وكان الكل فيهم بيحاول يتعايش مع الواقع لي بقا مفروض عليه


سالي: نهال اصحي ياله عشان عايزين ننزل نختار الفستان

نهال بكسل: ياسالي عايزه انام بقالي اسبوع منمتش ارحميني

سالي: يسلام ياختي مانتي لي كنت قعده مع سي فارس في المستشفى

نهال بكسوف:الله يا سالي مش شغلي

سالي: شغلك يادكتوره يحتم عليكي تنامي علي كنبه في اوضة مريض

نهال بتوتر: ق قومي ياسالي اطلعي بره عشان البس قومي

سالي بضحكه صفره: ايوه كده يامزتي خليكي معايا كده بدل مقلب عليكي

نهال بعصبيه وهي بتحدف فيها المخده: غوووري يا سالي

_____________&

خرجت سالي وهي بتضحك علي صحبتها وطلعت فونها

حازم بهزار: اي يامعلمي عملتي اي ياود ياجامد

سالي بثقه وغرور: يابني عيب عليك انت بتحب اي وحده وله طبعا نجحت الخطه وقامت تلبس

حازم: ياود ياشقي انت ياجامد

سالي بهزار: بس ياض عشان بؤوحرج

حازم بهزار: احلي حد بيؤوحرج ياجدعان خطبتي مووحراجه

سالي: ههههههههههه والله العظيم انت مجنون المهم قولي عملت اي مع فارس

حازم: لسه متكلمتش معاه استنيت لما اعرف هتعملي اي انتي

سالي: تمام روح ياله اقنعه ينزل معاك ولما تخلص طمني

حازم: حاضر ياحبيبي

سالي: اشطاط ياله سلام

حازم: سالي

سالي:ممم نعم

حازم: بحبك علي فكره

سالي بكسوف: احم وانا كمان باييي

وقفلت قبل حتي ميرد عليها

حازم بضحكه: هههه مجنونه اما روح اشوف الود فارس عشان ننزل

حازم وهو بيكب عليه مايه: فاررس اصحه فيه حريقههه

فارس: في اييي يابن الهبلههه

حازم:قوم يابني خلينه ننزل نجيب البدله

فارس بعصبيه: انت عبيط ياله بتصحيني كده عشان البدله وبعدين ماعندك بدل كتير متتنيل تلبس منهم

حازم: يرضيك يعني صحبك لانتيم يحضر خطبته ببدله قديمها ي اخي في اخلاق الصحاب بقا

فارس: مفيش زفت علي دماغك اخلاق

حازم وهو بيمثل انه زعلان: خلاص يا فارس انا اسف بعد ازنك

فارس بندم: حازم

حازم: خير يا ريس

فارس: اتنيل استناني برا هلبس وجيلك

حازم بفرحه: علي الطلاق انت حبيبي مستنيك انا متتاخرش

________________&

خرج وهو بيضحك بغرور ونبي انا شبح وطلع الفون ورن علي سالي

سالي: هه هببت اي

حازم بغرور: اقنعته طبعا

سالي: لا برافو عليك بجد

حازم بثقه: يابنتي هو انتي بتحبي اي حد وله اي

سالي بهزار: هو انا سمعت الحوار ده فين قبل كده ههههههه

حازم: يخربيت ضحكتك لي بتوهني دي

سالي: يابني انت مستغل ليه كده انت مش بتسيب فرصه ابدا كده

حازم: هههههه اعمل اي بس قلبي لي بيتكلم مش انا لا

سالي: طب اقفل بقا عشان نهال خلصت ونزليين

حازم: يحبك

سالي؛ وانا كمان سلام بقاا

______________________&

نزل كل من حازم وفارس ونهال وسالي وعلي تخطيط حازم وسالي اتقبلو هما الاربعه وضطرو يكملو اليوم سوا

وكانت الطريقه كالاتي

نهال: يا سالي احنا لسه نزلين من البيت جوعتي امتي انتي

سالي: ياستي جوعت في الطريق انتي اي لي مديقك ياله بقاا

نهال: طيب يا سالي اتفضلي قدامي علي الكفتريه اما نشوف اي اخرتها معاكي


وفي الجنب التاني

حازم: بقولك اي يافارس تعاله نجيب قهوه انت نزلت من غير متشرب قهوه

فارس: فكره حلوه دي اخيرا بدات تفكر صح

_________________&

رحت سالي جبت اكل وقبلت فارس وحازم وحولت تفاجأ علي قد متقدر

سالي: ايي ده انتو بتعملو اي هنا

حازم: انتو لي بتعملو اي هنا

سالي بعصبيه: انت نسيت يابيه اني قيلالك نزله اشوف الفستان وفضلت اتحايل عليك تيجي معايا مردتش

حازم وهو بيحاول يبرر الموقف: ماهو انا قولتلك مش بحب الفساتين انا وبعدين مانتي قولتي مش هتخليني اشوف يبقا لازمتي اي بقا

فارس وهو بيحاول يهدي الموضوع: بس بس بس اهدو ياشباب اهدو اي كل ده خلاص لي حصل حصل استهدو بالله

نهال: براحه محصلش حاجه لي كل ده وبعدين يا سولي هو كلامه صح ياحبيبتي هيجي يعمل اي وهو مش هيشوف الفستان وانت ياحازم عادي يعني لو كنت نزلت معاها ياسيدي وعتبرها خروجه نزلين تتمشو سوا يعني وخلاص انتو دلوقتي سوا تقدرو تعملو كده ممكن تهدو بقاا

فارس وهو بيبص لي طفلته لي بقت عقله زياده عن زمان وترسمت ضحكه علي وشه من غير ميحس ومشفش الضحكه دي غيرر حازم وسالي لي فرحه ان خطتطهم نجحت

حازم: طيب خلاص ياحبيبتي انا اسف متزعليش مني وانا وفارس هنكمل معاكو اليوم حته تقوليلي رايك في البدله

وقبل ما نهال تعترض فارس قاله: صح فكره حلوه جدا دي اكمل اليوم معاكو

سالي: انا موافقه اي رايك يا نوني

نهال: حاضر ياسولي مفيش مشكله بس خدي بالك عندي عمليه كمان ساعتين وهيبقا لازم امشي

فارس: جدول اعملك مشغول حتي في وقت خطوبت صحبتك

نهال: اه وجبي كدكتوره لازم يتنفذ اي كان الوقت لي انا فيه

فارس: كنت بتقولي ان اهم حاجه العيله والصحاب مش الشغل

نهال: احيانا بنقول حاجات في سن صغير مش بنبقا عرفين عوقبها في السن كبير

فارس: بقيتي عمليه اكتر من الازم

نهال:قصدك بقيت نضجه اكتر

فارس: حاجات كتيره هنتكلم فيها بس مش دلوقتي

نهال: كل حاجه ليها وقتها بس اوقات وقتها ده بتبقا الحاجه ملهاش طعم او لون بتبقا حاجه بهتهه

فارس: نهال

نهال: نعم

فارس: بحبك

نهال وقفت مصدومه وسالي وحزم وقفو يسقفو زي الاطفال لي درجت المول كله وقف اتفرج عليهم

فارس: اي مسمعتيش استني هعلي صوتي شويه انااااا بحبككك يانهاال

نهال بعيون مدمعه: وانا كمان يابابا

حضنها فارس بكل قوته وهي رجعت طفله عنده 19 سنه من جديد في حضنه


نقدر نقول ان لسه بارتين فاعايزه تشجيع كتير عشان انزلهم خلال يومينن




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:31 PM   #8


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



الفصل الثامن 8 بقلم فاتن محمد شاكر




بعد وقت طويل جدا رجعت الفرحه لي قلبها رجعت حست بلحياه من جديد ورجعت لي مذكرتها كالعاده تكتب فيها لي هي حسه

رجعلي من تاني رجعلي ورجع كل حاجه حلوه رحت مني رجع وطمن قلبي بوجوده حاجات كتير جوايا مش قادره اقولها حسه احساس غريب حسه بفرحه محستهاش من يوم مابعد حقيقي وجودو مصدر امان لي قلبي يمكن زعلت وتكسرت وتوجعت علي ايدو بس لاكيد ان كل لي وصلت ليه دلوقتي ده بسببه اتمني من ربنا يفضل جنبي العمر كله ويفضل اماني موجود ويفضل هو سندي في الحياه بعد ربنا يمكن لي حد هنا خلص تعبي ووجعي يمكن من هنا هتبدا سعادتي لي مكنلهاش وجود غير بيه.


قفلت مذكرتها وقامت تلبس عشان متتاخرش علي خطوبت صحبت عمرها لي كانت معاها في كل انكسر مرت بيه وفي كل لحظه تعبت فيها صحبتها لي بنسبالها كنت كنز ووعدتت نفسها بكل اقوتها تحافظ عليها


لبست فستان زتوني بلون عنيها طويل ولبست هيلز بنفس لونه وسابت شعرها الطويل ياخد حريتو علي ضهرها وحطت ميكب خفيف جدا لان ملمحها بيه بتبقا حلوه ومن غيرو بتكون احله


زياد: اي ده هي مامي خرجه وله اي

نهال بتفكير: امممم تفتكرو مامي راحه فين

زياد بتفكير عميق: مش عارف استني اندي زينه ممكن تكون هي عارفه..... زينه يا زينه

زينه: ايوه ايوه جيت اهو

زياد: اي ده انتي كمان لبسه وراحه فين

نهال: في حد هنا قولتلو علي معاد خطوبت خالتو سالي بس نسي

زياد وهو بيخبط بيدو علي وشو: يالهوي ده انا نسيت ثواني وهكون جهاز

نهال: بسرعه يازيزو عشان بابي فارس بيستنانا

زياد وزينه في نفس واحد: اي ده هو بابي فارس رجع

نهال وهي شيفه فرحتهم: اهه بجد بابي فارس رجع ومش هيمشي تاني ابدا

زياده وزينه: هيييييييه بابي رجع بابي رجع هييييييه

نهال: بس بس اهدو ياله روحو كملو لبس لانه بيستنانا تحت

الولد طلعو يجرو من فرحتهم عشان ينزلو يقبلو باباهم لي ياما حكتلهم عنه وعن قد اي هو شخص كويس والناس بتحبه وانه بطل وشجاع وبيحبهم حكتلهم عن فارس باباها هي مش فارس لي سبها في ضعفها ومشي


رن فونها خرجها من تفكرها ولقت لي بيرن فارس

نهال: هو مفيش مره افكر فيك غير وتطلعلي

فارس بضحكه: هههههه وبتفكري في ازاي بقا ياست البنات

نهال: ابد بس قولت ل زينه وزياد انك رجعت وفرحو جدا

فارس بحب وندم: هو انتي حكيتلهم عني

نهال بحزن: لا حكتلهم عن فارس بابايا لي مسبنيش لحظه فارس لي اكن بيطمن قلبي بوجوده ويحسسني بلامان فارس لي لما كنت اقوله خايفه يقرالي بصوته قران ويخدني في حضنه ويطبطب عليا حكتلهم عن بابايا

فارس بدموع: انا عارف اني مهم اعتذرت ومهم قولت اسف مش هقدر اعوضك عن اي حاجه عملتها بس وعد هعيش عمري كلو ليكي ولي ولادنا هعيش وحاول علي قد مقدر اعوضكم عن غيابي طول الست سنين لي فاتو ووالله

نهال وهي بتقاطع كلامو بخوف: مش هتسبني تاني صح

فارس بحسره علي الخوف اي حسه جوها: لا ياقلبي مش هسيبك تاني مهم حصل وهعمل كل لي اقدر عليه عشان بس اسعدك

نهال: انا بحبك يابابي

فارس بحب: وانا بعشقك ياروح بابي

______________________________

وفي مكان تاني

كانت قعده متوتره ومكسوفه ومبسوطه وخايفه وحسه بكل الاحسيس المتنقده مع بعدها بتفكر في كل حاجه حصلت وفي كل حاجه بتحصل وقطع تفكرها فونها وهو بيرن وكان كالعاده حازم

سوسن: خدي يا سالي حازم بيرن عليكي ياحبيبتي

سالي بتوتر وكسوف: هو علي طول كده بيجي في الوقت الغلط دلوقتي يقعد يرخم عليا

سوسن: يبت بتبرتمي تقولي اي خدي ردي علي خطيبك

سالي بنرفزه: يووه حاضر حاضر


سالي: اي ياحازم

حازم بحب: وحشتيني ياقلب حازم

سالي: احم كنت عايز حاجه

حازم بحب: انا عارف انك خايفه ومتوتره ومكسوفه وفاهم كل ده ياحبيبتي وعايزك تطمني لان الظبوطه بتاعك بيحبك جدا ومش ممكن يسيب حاجه تاذيكي او تديقك

سالي بحب: انت ازاي فاهمني كده بجد

حازم بتنهيده: بحبك ياستي ولي بيحب حد بيحب يفهمه ويهتم بيه ويحفظ عليه

سالي بحب: حازم انا بحبك اوووي

حازم بفرحه: وانا بموت فيكي يانور عين حازم ممكن حبيبي يضحك بقاا عشان القمر يكتمل

سالي ببتسامه: ربنا يخليك ليا ياظبوطي

حازم ببتسامه: ويخليكي ليا ياقلب ظبوطك

سالي: هقفل بقا عشان اكمل الميكب

حازم: تمام ياروحي رغم انك احله من غيرو

سالي: عارفه عارفه باي ياظبوطي

حازم: هههههههه باي ياقلبه


حست براحه غريبها بعد كلامه معاها حست انها عروسه بجد وحست قد اي هو بيحبها وحست قد اي بتطمن وبتحس بلامان معاه ازاي قدر انه بمكلمه يطمنها ويحسسها بلفرحه دي كلها


_________________________

وفي مكان تاني

نزلت ومعاه زياد وزينه وهو كان وقف يستناهم قدام البيت واول مشفها اتنهد تنهيده كبيره جدا ومقدرش ينزل عينه من عليها ومخدش باله من زياد وزينه لي طلعو يجرو عليه اول ماشفه

زينه وهي بتمسك ايدو: هو انت بابي فارس

بصلها وعينه دماعت ونزل لي مستوي طولها: اهه انا بابي فارس انتي زينه

زينه بفرحه وهي بتحضنه: اهه يابابي انت وحشتيني اوي وفي حاجات كتيره عايزن احكيهلك

نهال بفرحه:لما نرجع يازينه من خطوبت خالتو احكيله كل لي انتي عايزه

زينه بتفكير: اممم حاضر يامامي

نهال وهي بتبص لي زياد: مالك يازيزو وقف بعيد ومكشر ليه

زياد: مفيش حاجه

نهال: طب مش هتسلم علي بابي

زياد راح قدام فارس ومدلو ايدو: اهه هسلم

فارس مسك ايد زياد: ازيك يازيزو

زياد: اسمي زياد مش زيزو

نهال بستغرب: زيزو مالك بتكلم بابي ليه كده

زياد: انا اسف

نهال راحت وقفت قدامه ونزلت لي مستوي: حبيب مامي اي لي مديقو

زياد: انتي لما حكيتلنا عنه قالتي انك بتحبيها اكتر حد وهو رجع ودلوقتي هياخدك مني وهتحبي اكتر مني انا وزينه

نهال بصدمه من كلام زياد وغيرته: تؤ غلط لان انت وزينه ولادي وعمري ماهحب حد قد مابحبك انت وزينه ياحبيبي وهتفضل انت بطلي طول العمر حتي بعد مابابي رجع

زياد ببرئ: بجد يامامي

نهال ببتسمه: بجد ياقلب مامي

رحه زياد لي فارس وحضنه وبعدين راحو كلهم الخطوبه بتاعت سالي لي كنت هتنفجر من العصبيه بسبب تاخير نهال
سالي: زيزو

زين وهو بصص في موبيله: نعم ياست الدكتوره هانم

سالي: كنت عايزك في موضوع لو وقت الباشا يسمح طبعاا

زين: موضوع اي

سالي: بصراحه كده فيه واحد بيحبني وعايز يتقدملي وهو ظابط ولسه معملتلوش عمليه نهال هي لي عملت عمليه لي صحبه بنت المحظوظه المهم يعني هو ود جنتوله وقمور وانا موافقه انت اي رايك

زين وهو بيبصله بستغراب من نوع الكائن لي قدامه: كل ده وبتساليني عن راي انا اوعي يابت تكوني كتبتي الكتاب من ورايا

سالي هيهيهيههي: عيب عليك يازوزو ده انا تربيتك احنا حددنا المعاد بس

وقمت تجري وزين يجري وراها رغم انهم كبار بس لسه شقوة وحب وغيرت الاطفال فيهم يمكن عشان مكنلهمش طول العمر سند غير بعض

سوسن بعصبيه من دوشت عيالها: ايييي في اييي مخلفه تران انا مالكو بتجرو ورا بعض ليه

زين بعصبيه وغيره: الهانم بتحب وعايزه تتجوز

سوسن بفرحه: بجد ياحبيبتي كبرتي ياسولي وهتتجوزي ياروحي

زين بديق: ايي مبسوطه علي اي انتي ده هتتجوز

سوسن: اديك قولتها يابن الهبله هتتجوز مش هتموت

زين بصوت واطي: والله الموت اهون

لين مرات زين: اي يازيزو لي انت بتقوله ده بدل متفرحلها

زين بعصبيه: افرحلها ان فيه واحد هيجي ياخدها مني كده عادي يعني

سالي : جرا اي ياجدع انت انا كنت مراتك وانا مش عارفه

سلمي بنت زين الكبيره: بابي معاه حق ياعمتو متتجوزيش خالص

سيله اختها الصغيره: اي لي بتقوله ده ياسلمي متتجوزش اي دي المفروض يبقا ليه حياتها وولاد

سالي بفرحه: عقله ياقلب عمتك زي عمتك

سيله بتود:طبعا ياعمتو انتي حبيبتي بس جيبي لي هتتجوزيه يعيش معانا هنا

سالي بصدمه: يعبيطه يابت العبيط

سوسن بضحكه: بااااس خلاص سالي قولي للعريس يجي يتقدم وسيبك من المجنين دول

سالي بضحكه هبله: هيهيهيهي العريس وقف علي الباب يامامي

زين بعصبيه: يابببت الهبله لي الدرجادي

سالي: ياعم اتنيل بقا خليني اغور ده انتو عيله نكد

لين: ههههههههه شكرا يامجنونه روحي افتحي لي عريسك

سالي: احم احم بس يالين متكسفنيش الله هيهيههيهيه

لين بصدمه: يخربيت ضحكتك غوري افتحي الباب

سالي: عبوشكلك حاضر راحه اهو


وراحت سالي فتحت الباب ولقيته وقف يضحك ووشه احمر من كتر الضحك وسرحت في ملامحه الهاديه وحازم خد باله من نظرتها وطبعا مش حازم لي يعديها كده

حازم وهو بيغمزلها: عجبك

سالي وشه فجاه اتحول لي فروله: احم اتلم ياض ياظبوطه انت عيب كده

حازم بضحكه: قلب الظبوطه من جوا

سالي بكسوف:بردو هعملك عمليه بس كده

حازم بتوهان في عنيها: موافق بس وانتي بتقفلي الجرح متنسيش تقفلي علي نفسك جوا قلبي

سالي بكسوف اكتر: ياعم انت بتجيب الكلام ده منين بس

حازم وهو بيحط ايده علي قلبه: من هنا من يوم مدخلتيه بقا يقول حاجات عمري معرفتها غير لما شوفتك


كل ده طبعا ومكنوش وخدين بالهم من عيلته وعلتها لي وقفين يتفرج عليهم لحد مقطع سليم فكرت الحب دي

سليم: احم احم احم جرا اي ياعم الحبيب بكرا لما تبقا في بيتك ابقا اتكلم برحتك

سالي بعد مبصت حوليها ولقت اهله واهلو وقفين قدمها وشها احمر زياده ومن غير اي مقدمات حطتت ايديها علي وشها وجريت

حازم: علبوشكلك ياسليم كان لازم تتكلم دلوقتي ايدك احرجتها

زين: هي دي بتتحرج دي عايزه الدبح

سوسن:هههههه خلاص ياولاد اتفضلو ياجماعه البيت نور بوجودكم

ميار مامت حازم:هههه ده منور باهله لي زي العسل


نسبه بقا يتفقو في الجوز والبيت ونروح احنا لي نهال لي كانت قعده قدام فارس لي لسه لحد دلوقتي مفقش من غيبوبته

نهال وهي بتمسك ايدو: وجعت قلبي كتير يافارس كسرتني وسبتني بس عارف انا مستعده انسا وسامح بس قوم قوم عشان عنيك وحشتني قوم عشان كلمة احضني يابابا نفسي اقولها تاني قوم بقا

مسحت دموعها وكملت: عارف حازم راح يتقدم لي سالي انهارده كنت متاكده انه حبه من اول لحظه شفها هي اصلا تتعشق مش بس تتحب انا مبسوطه عشانهم اوي وهتبسط اكتر لو قومت وحضرت فرحهم معايا


وسرحت فيه ورجعت لي ليوم لي خالد رحلها فيها

خالد: نهال

نهال: خالد انت اي لي جابك هنا

خالد بمكر: جاي اشوفك

نهال بفرحه حولت تدريها: هو فارس هو لي بعتتك تطمن عليا

خالد: لا هو قالي انك معتيش فارقه معاه ومش عايز يفتكرك تاني هو انسان حقير اصلا بس انا معنديش مشكله خالص اتجوزك انا

نهال بكسره والدموع محبوسه في عنيها: لا شكرا انا اقدر اعتمد علي نفسي

خالد بحزن عليها: بس انا بحبك يانهال ومستاعد اعوضك عن اي حاجه ممكن يكون فارس عملها

نهال وهي بتضربه بلقلم: انت انسان حقير ازاي تطلب طلب زي ده ده انا كنت في يوم خطيبت صحبك

خالد بغل: وهو احسن مني في اي هو هه احسن مني في انا غنه منه واحله منه وبحبك اكتر ماهو بيحبك

نهال بعصبيه: اسمع ياخالد انا مش عايزه اشوف وشك تاني متحولش تقرب مني تاني انت فاهم

وسبته ومشيت قبل ميرد عليها وكانت بتحبس الدموع بكل قوتها وطاقته وبتعاتب فارس علي وصلها ليه

وفقت من سرحانه علي صوته ايوه هو خالد رجع مصر بس رجع عشان يصلح كل حاجه عملها يمكن صحبه يقدر يسمحه في يوم

نهال بحقد: انت اي لي جابك هنا

خالد: جاي عشان اعترفلك بلحقيقه وقولك كل حاجه حصلت

نهال بعصبيه: اي حقيقه انا مش عايزه اسمع منك حاجه اطلع برا براا

وفاق فارس اخيرا فاق علي صوتها بس مين لي قدمها ده هو مش شايف كويس وفجاه شاف خالد قدامه

نهال رجيت عليه: حبيبي انت كويس فيه حاجه تعبك حسس بحاجه دلوقتي

فارس بحب: وحشتني النظره لي في عنيكي دي اوي ياست البنات

نهال بكسوف: لسه مسمحتاكش يافارس

فارس بحب: وانا هعيش عمري كله بعتذلك ياقلب فارس

خالد بدموع : لو حد المفروض يعتذر فاهو انا يافارس مش انت انا لي قولتلك ان الحدثه كنت بسببك رغم انها كنت قضاء وقدر انا لي قولتلك ان الناس عايزك تبعد عن نهال بدل ميقتلوها انا لي قولتلك متبررلهاش حاجه عشان تكرهك وتقدر تنساك وانا بردو لي روحت وقولتها اني بحبها وعايز اتجوزها وانك شخص حقير انا لي كنت سبب في كل حاجه حقك ياصحبي تقتلني لو عايز وانا موافق علي اي عقاب هتأمر بيه

نهال ببكرهه: انت ازاي تعمل كده انت انت عارف انت عملت فيا اي عارف حياتي بقت ازاي انت ازاي قدرت تعمل كده فيا وفيه ده صحبك

خالد بدموع وحزن: عشان حبيتك بجد عشان كان نفسي تكوني ليا عشان فضلت طول عمري احلم بيكي ولما قدرت اكون شخص مهم هو ظهر وخدك مني عشان فضلت احارب عشانك وفي الاخر ضعتي من ايدي

فارس بدموع:برا

خالد: فارس اسمعني

فارس بعصبيه: قولتلككك براا

نهال بقلق علي فارس: اطلع برا كفايه لي عملته فينا سيبه يبقا كويس امشي

خالد بدموع: حاضر




رد مع اقتباس
قديم 12 - 10 - 2023, 08:33 PM   #9


الصورة الرمزية مشاعر

 عضويتي » 225
 جيت فيذا » 4 - 3 - 2011
 آخر حضور » 12 - 4 - 2024 (01:27 AM)
 فترةالاقامة » 4804يوم
مواضيعي » 5
الردود » 1152
عدد المشاركات » 1,157
نقاط التقييم » 100
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 43
الاعجابات المرسلة » 5
 المستوى » $29 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله galaxy
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلroma
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضلهjaguar
 
الوصول السريع

عرض البوم صور مشاعر عرض مجموعات مشاعر عرض أوسمة مشاعر

عرض الملف الشخصي لـ مشاعر إرسال رسالة زائر لـ مشاعر جميع مواضيع مشاعر

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop CS3 My Camera: Panasonic

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام الضيافه  
/ قيمة النقطة: 70
وسام  
/ قيمة النقطة: 50
مجموع الأوسمة: 2...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 2

مشاعر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



الفصل التاسع 9 والأخير بقلم فاتن محمد شاكر


رحت نهال وفارس والولاد الخطوبه وكان اي حد يشوفهم يفكرهم عيله ومن جمالهم يحسدهم علي فرحتهم

نهال بفرحه: يا سولي مبرووك ياروحي

سالي بزعل: يسلام ياختي لسه فكره تيجي دلوقتي اومال لو مش انتي اخت العروسه

نهال ببرائه: ياسولي انا مليش دعوه والله ده فارس لي جالنا متاخر

فارس بصدمه: نعممم ياختي

نهال غمزتلو: اي يا بابا انت نسيت انك جيت متاخر

حازم وهو بيضحك: هههههههه البس ياريس

سالي وهي بترفع حجبها لي فارس وبتمثل انها مصدقه نهال: اسمع ياض انت ظبوطه اهه بس علي نفسك انا صحبتي متتاخرش عليا تاني والغلطه دي لو اتكرتت هزعلك اشطا يابا

فارس بصدمه اكبر: هي بتكلم مين يا حازم

زياد شد فارس قعده جنبه: ياعم اي مالك مسبهل ليه كده وبعدين انت اول مره مامي تورتك وله اي

فارس: يا زياد بس انا مجتش متاخر

فارس: ياعم عارف بس انت جريها في الكلام في المواقف زي دي عشان البرستيج بتعها وكده ياعم انا لي هعلمك بردو والله عيب علي شنبك

فارس: اي ياض لي انت بتقوله ده صحيح ماهي امك لسنها اربعتاشر متر شكلي هعاني معاكو كلكم

زياد: ياعم اسكت بقا ده انت طلعت فسكونيه (الود زياد ده شبهي او ههههه)

فارس بصلو كده ورفع حاجبو وقام وقف: معلش يا سالي غلطه وندمان عليها معليش

نهال بضحكه خبيثه: خلاص يا سولي بقا متفضليش مكشره كده ده انهارده يومك حتي

سالي بخبث: عبقال يومك ياجميل كده وتبقا مالك متوج ياود انت ياشقي

نهال بكسوف: بس يازفته انتي اي لي بتقوليه ده انتي هبله والله ياحازم ربنا يكون في عونك ربنا رزقك بوحده خدت بحقها كله من الدنيا هبل

حازم بضحكه: هههههههههه ربنا يسترها عليا

سالي بعضب: في اي ياض انت مالك انت تحمد ربنا اني رضيت بيك

نهال بضحكه:استهدو بالله ياشباب مش كده

فارس بهزار: هههههه دول مجنين احنا اي لي جبنا ياله نمشي

سالي: بت يا نهال محمود جاي علينا

فارس: محمود مين

سالي: ده واحد كان هيموت ويتجوز نهال

محمود: مساء الخير مبروك ياسالي

سالي: الله يبارك فيك يامحمود

محمود: عبقالك يا نهال

فارس وهو بيمسك ايديها بتملك: لا ماخلاص فرحي انا ونهال الاسبوع الجاي باذن الله اتمني تشرفنا

نهال بصدمه: اييي

محمود بحزن بان علي وشه: مبروك وشرف ليا طبعا اني احضر فرح زميله عزيزه عليا بعد ازنكم

فارس: ازنك معاك

سالي بضحكه: نهال اقفلي بوقك ياروحي لي يدخله دبانه ههههه

نهال ولسه باين عليها الصدمه: انتي سمعتي هو قال اي

حازم:هههههههه الحقيقه يانهال مفيش حد مسمعش لي هو قاله مبروك وعبقالي انا كده بقاا

نهال وهي بتبص لي فارس:هو لي انت قولته ده بجد

فارس وهو بيبص في عنيها ومسك ايديها وقعد علي ركبته وطلع خاتم من جيبه: نهال انا اذيتك كتير وديقتك كتير وعدتك مسبتكيش وسبتك فتره بس والله كان غصب عني نهال انا بحبك وعايز اكمل عمري كله معاكي عايز حياتي كلها تبقا ليكي وعشها بيكي انا بحبك حب ملوش حدود مستعد اعمل اي حاجه عشان بس تكوني مبسوطه نهال تقبلي تكملي حياتك معايا تقبلي تكوني ام ولادي وشريكة حياتي تقبلي تتجوزيني يانهال

نهال بصدمه ودموع فرحه: تؤ مش موافقه

فارس بصدمه: ليه كده

نهال بضحكه: ههههه عشان انت عبيط وبتسال اساله طبعا يعني طبعا موافقه يعني من امتي وبرفض طلب لي بابي

فارس بدموع فرحه وهو بيلبسها الخاتم وبيبوس ايديها: انا بحبك ي احله حاجه في الدنياا

وقام حضنها قدم كل الناس وشالها ولف بيها وكل لي كانو موجودين فرحلهم جدا وسالي وحازم كنت سعدتهم ب نهال وفارس زادت اكتر

ورقصه كلهم علي اغنيه (قبلتك امتي)

قبلتك امتي... شوفتك فين... وليه نحسبه ونفكر...في مليون حاجه تستاهل... نفكر فيها بقا اكتر...نجيب بنوته تشبهلك... وسميها علي اسمك.. وانا انسا الدنيا واعشلك حياتي ودنيتي الجايه..

________________________________

وعاده اسبوع من التحضرات المكثفه عشان يلحقو يظبطو الفرح لي جه علي فجاه ده وكانت سعادتهمم فوق الخيال

ونهارده البروفه الاخيره لفستان بتاع الفرح

رن فارس علي نهال عشان يعرف عملت اي في البروفه

فارس: اي يانوني عملتي اي ياحبيبي

نهال بفرحه: مبسوطه مبسوطه اوووي يافارس

فارس ببتسمه: تدوملي فرحتك ياروح قلب فارس

نهال: طول مانت في حياتي هدوم يابابا

فارس: بحبك ياست البنات

نها وانا بموت فيك ي احسن راجل في الدنياا


وجه يوم الفرح لي اخيرا وكانت لبسه فستان ابيض وحطه بيكب خفيف جدا وسابت شعرها ياخد حريته علي ضهرها عشان فارس بيحبه كده وحطت تاج رقيق جدا علي الطرحه بتاعت الفستان كنت حقيقي شبه الاميرات


بس كالعاده مقدرتش تعمل خطوه جديده من غير متكتب في مذكرتها لي هي حسه
..


انا قولت قبل كده ان الحب حاجه مبنخترهاش حاجه بتيجي فجاه بس لما بتكون مع الشخص الصح بتبقا احله مهم حصل بينكم من خلافات مهم بعدتو ومهم مرت بينكو سنين متعرفوش فيها حاجه عن بعض طلما ربنا زرع الحب في قلبكو لي بعض يبقا انتو لي بعض مهم مريتو بظروف صعبه ومهم بعدتو ووجعتو بعض هتفضلو لبعض بس الفكره انكم تقدرو تفرقو بين الحب الحقيقي لي مهم حصل بيفضل موجود وعايش مهم مرت السنين والحب الكدبه لي يومين ويخلص لي مع اول مشكلها تبعدو وتنسو بعض الحب الكدبه لي بعض ميخلص تنسو وتكملو وتحبو تاني عادي ممكن توهمو نفسكو سنين انكم. حبيتو شخص بجد واول متقبلو الشخص لي ربنا كتبله يسكن قلبك هتنسو تماما الشخص لي قولتو انكم بتحبه سنين بس اهم حاجه في كل ده انك تقدرو تسمحو وتغفرو لي بعض تقدرو تاخدو خطوه جديده في حياتكم سوا بعد كل خناقه وبعد كل مره تبعدو فيها من اهم الحاجات لي في الدنيا انك تلقي شخص بيمثلك الامان تروح وترجع وتلف ودور بس في الاخر ترجعله تحكيله تفصيل يومك كلها تحكيلو عملت اي ورحت فين شخص وجوده في حياتك نعمه شخص لو كلمك دقيقه وحده في اليوم تحس ان يومك كله فرحه وسعاده وراحه حبو بعض بجد وخليكم مصدر للامان في حيات اي حد بيحبك وبتحبو ومهم طال بينكم البعد لحظة مترجعو تلاقو امنكم موجود ولهفت الروجع عايشه جواك طول ماقلبك بيدق


طلع فارس خد نهال عشان يبداو حياتهم من جديد سوا يبداو بعد ست سنين بعد عن بعض بس قلبهم مبعدتش ثانيه

بدا الفرح وفرحت قلبهم كانت احله واعظم ومن اي فرح في الدنيا وقفو يرقصه علي اغنية (حكايات)

حكايات وبعشها معاه....من ايام ماقبلتو وعرفته وحبه...

حكايات وبعشها معاه... من ايام ماقبلتو وعرفته وحبه... من الدنيا بيحميني وفهمني وفهمه... من الدنيا بيحبيني وده لي انا عايزها


وبعد ست سنين كان قعد فارس بيقرا في مذكرات نهال شاف امتي اتوجعت وامتي فرحت ووقف عن فرحهم ولقه كلمت البدايه في اخر الصفحه


فارس بستغرب ؛نونو ليه كاتبه البدايه رغم ان دي اخر ورقه في مذكرتك


نهال بحب :كانت اخر ورقه بس كانت بدايه لي كل حاجه حلوه مرين بيه؛ يلا يازينه روحي نادي زياد وهمس وعمر من جوا عشان نروح لي خالتو سالي اتاخرنا عليها

زينه بفرحه : حاضر يامامي

نهال بستغرب:حبيبي بيفكر في اي وليه عنيه مدمعه كده

فارس وهو بيحضنه :بحبك يا بدايتي ونهايتي وكل اوقات سعادتي




رد مع اقتباس
قديم 13 - 10 - 2023, 01:17 AM   #10


الصورة الرمزية تووفه الحربي

 عضويتي » 5609
 جيت فيذا » 1 - 8 - 2019
 آخر حضور » 13 - 4 - 2024 (05:38 AM)
 فترةالاقامة » 1732يوم
مواضيعي » 263
الردود » 72169
عدد المشاركات » 72,432
نقاط التقييم » 5000
 ابحث عن » مواضيعي ردودي
تلقيت إعجاب » 584
الاعجابات المرسلة » 605
 المستوى » $115 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
 حاليآ في » السعوديه
دولتي الحبيبه » دولتى الحبيبهSaudi Arabia
جنسي  »  Female
العمر  » 25 سنة
الحالة الاجتماعية  » مرتبطه
مشروبى المفضل  » مشروبى المفضل bison
الشوكولاته المفضله  » الشوكولاته المفضله baunty
قناتك المفضلة  » قناتك المفضلةline-sport
ناديك المفضل  » ناديك المفضلhilal
سيارتي المفضله  » سيارتي المفضله
 
الوصول السريع

عرض البوم صور تووفه الحربي عرض مجموعات تووفه الحربي عرض أوسمة تووفه الحربي

عرض الملف الشخصي لـ تووفه الحربي إرسال رسالة زائر لـ تووفه الحربي جميع مواضيع تووفه الحربي

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop 7,0 My Camera: Sony

MMS ~
MMS ~


 
الاوسمه الحاصل عليها
 
وسام  
/ قيمة النقطة: 127
وسام  
/ قيمة النقطة: 100
وسام  
/ قيمة النقطة: 100
مجموع الأوسمة: 13...) (المزيد»

مجموع الأوسمة: 13

تووفه الحربي غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر



الله يعطيك العافيه على مجهودك الرائع




رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد  إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
حمد, الفصول, بقلم, جميع, رواية, شاكر, فاتن, قصة, كاملة

جديد منتدى همس للقصص وحكايات وروايات

رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

الأعضاء الذين قاموا بتقييم هذا الموضوع : 0
لم يقوم أحد بتقييم هذا الموضوع


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


 

{ إلا صلاتي   )
   
||

الساعة الآن 08:16 PM



جميع الحقوق محفوظه للمنتدى
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
sitemap

SEO by vBSEO